6ο Δημοτικό Σχολείο Έδεσσας

ΣΤ τάξη

Τμήματα 2

Μαθητές  ΣΤ1 21 και ΣΤ2 22

Υπεύθυνοι δάσκαλοι: ΣΤ1 Παπαδοπούλου Θεοδώρα και ΣΤ2 Μητσόπουλος Φώτης

 

25 ΜΑΡΤΙΟΥ 1821

 

 

Εισαγωγή

 

 Στα πλαίσια της ευέλικτης ζώνης και της διαθεματικότητας και μετά από συζήτηση με τους μαθητές και των δυο τμημάτων αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με την ελληνική επανάσταση και να παρουσιάσουμε την εργασία μας αυτή στην γιορτή της 25ης Μαρτίου. Ένα θέμα που άρεσε πολύ στα παιδιά και θέλησαν με αυτό τον τρόπο να  προσεγγίσουν και να τον γνωρίσουν καλύτερα αυτή την περίοδο της ιστορίας μας.

 

Στόχοι – Σκοποί

 

1.     Να γνωρίσουν τα παιδιά βαθύτερα την εποχή εκείνη.

 

2.     Να ψάξουν, να βρουν και να διαβάσουν σχετικά βιβλία από την βιβλιοθήκη του σχολείου μας, και όχι μόνο εκεί, να φτιάξουν αυτό που θέλουν και να το παρουσιάσουν.

 

3.     Να ασκηθούν οι μαθητές στην συνεργασία.

 

4.     Να ασκηθούν στην παραγωγή λόγου, προφορικού και γραπτού.

 

5.     Να μάθουν να σχολιάζουν, να συζητούν και να κριτικάρουν αυτό που διαβάζουν.

 

6.     Να προσπαθήσουν να «ζήσουν» με τη φαντασία τους σε εκείνη την εποχή.

 

7.     Να ασχοληθούν με τη χρήση των Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, συνθέτοντας αυτό που θα παρουσιάσουν.

 

8.     Να ευαισθητοποιηθούν εικαστικά, να ζωγραφίσουν σχετικές παραστάσεις.

 

9.     Να αγαπήσουν το μάθημα της Ιστορίας.

 

 

 

 

Οργάνωση της τάξης

 

 Οι μαθητές χωρίστηκαν σε 2 ομάδες  μεγάλες και κάθε ομάδα σε υποομάδες οι οποίες όμως δεν ήταν σταθερές αλλά η σύνθεσή τους άλλαζε κι αυτό γιατί έπρεπε όλοι οι μαθητές να συνεργαστούν με όλους.

 

 

 

 

Υλικά – Μέσα

 

 

 Χρησιμοποιήσαμε πολλά μέσα και υλικά για να κάνουμε το πρόγραμμα αυτό.

 

·        Το εγχειρίδιο της Ιστορίας .

 

·        Δημοσιεύματα από εφημερίδες και περιοδικά.

 

·        ΙΝΤΕΡΝΕΤ.

 

·        CD με σχετικά θέματα και εκπαιδευτικά θέματα.

 

·        Φύλλα χαρτιού Α4.

 

·        Μαρκαδόρους, ξυλομπογιές και κηρομπογιές.

 

·        Χαρτί του μέτρου.

 

·        Στολές για το θεατρικό.

 

 

 

 Δραστηριότητες

 

Ø     Ψάξαμε βρήκαμε και διαβάσαμε σχετικά βιβλία για την ελληνική επανάσταση.

 

Ø     Ψάξαμε σε εφημερίδες, περιοδικά και στο ΙΝΤΕΡΝΕΤ και βρήκαμε σχετικά δημοσιεύματα.

 

Ø     Γράψαμε στον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή της προσκλήσεις για την Παρουσίαση του θέματός μας.

 

Ø     Ζωγραφίσαμε σχετικά θέματα.

 

Ø     Είδαμε κινηματογραφική ταινία με σχετικό θέμα.

 

Ø     Γράψαμε θεατρικό έργο το οποίο θα ανεβάσουμε την ημέρα της παρουσίασης .

 

Ø     Φτιάξαμε τα σκηνικά και τα κοστούμια για το έργο.

 

Ø     Κάναμε το τελικό κείμενο της παρουσίασης.

 

Ø     Μάθαμε τα τραγούδια για την παρουσίαση της γιορτής μας με την βοήθεια της εκπαιδευτικού της Μουσικής.

 

Ø     Μάθαμε χορούς δημοτικούς με την βοήθεια του Γυμναστή του σχολείου.

 

Ø     Παρουσιάσαμε σχετικές διαφάνειες κατά την διάρκεια της παρουσίασης του θεατρικού έργου μας.

 

Ø     Ανεβάσαμε το θεατρικό μας έργο και σε αυτό συμμετείχαν όλα τα παιδία στις 23 Μαρτίου.

 

Ø     Υπήρχε έκθεση ζωγραφικής των μαθητών με σχετικά θέματα καθώς και σχετική έρευνα με θέμα οι γυναίκες στην επανάσταση.

 

 

 Κατά την διάρκεια των δραστηριοτήτων κάναμε συχνά επαναλήψεις – ανατροφοδοτήσεις κι έτσι το ενδιαφέρον των μαθητών παρέμενε.

 

 

Περάτωση του σχεδίου εργασίας – Αξιολόγηση

 

 Κάναμε με τους μαθητές μια ανασκόπηση των δράσεών μας και συστηματοποιήσαμε το πρόγραμμα μας.

 Κάναμε τα ταμπλό για τις σχετικές εκθέσεις καθώς και τα σκηνικά για το έργο μας.

 Κάναμε αρκετές πρόβες για την καλύτερη παρουσίαση.

 Η παρουσίαση έγινε την ημέρα της γιορτής στις 23 Μαρτίου στους μαθητές του σχολείου μας καθώς και στους γονείς των μαθητών μας.

 Την γιορτή μας τίμησαν με την παρουσία τους και ο Δ/ντής Πρωτοβάθμιας Εκπ/σης κ. Τσαλικίδης Νικόλαος, καθώς και ο Σχολικός μας Σύμβουλος κ. Παππού Αντώνιος.

 Μετά το τέλος της παρουσίασης αξιολογήσαμε τα αποτελέσματα σε σχέση με του στόχους που είχαμε θέσει. Εντοπίσαμε αυτά που μας δυσκόλεψαν και τα συζητήσαμε.