Σχέδιο εργασίας

«Κόμικς»

Τάξη Στ 2      Αριθμός μαθητών 16

2ο Δημοτικό Σχολείο Σκύδρας

 

Σχ. έτος 2003-04

 

 

 

Κριτήρια επιλογής θέματος

 

          Η ενασχόληση της τάξης με το συγκεκριμένο θέμα βασίστηκε στις παρακάτω διαπιστώσεις:

ü      Το σχολείο εμφανίζει να αγνοεί το πιο δημοφιλές ανάγνωσμα των παιδιών.

ü      Οι προτάσεις για την αντιμετώπιση των παιδικών κόμικς δίνουν έμφαση μόνο στα αρνητικά σημεία..

ü      Τα κόμικς προσφέρουν ερεθίσματα για δημιουργικές δραστηριότητες γλωσσικού, εικαστικού και κινητικού-θεατρικού χαρακτήρα..

ü     Μέσα από τα κόμικς τα παιδιά μπορούν να προσεγγίσουν και να επεξεργαστούν πολλές μορφές επικοινωνιακού λόγου.

 

Σκοπός

 

      Σκοπός του προγράμματος είναι να βοηθήσει τα παιδιά να γίνουν ευαίσθητοι αναγνώστες που συνειδητά θα μπορούν να επιλέγουν, να ξεχωρίζουν, να κρίνουν και να οδηγούνται σε ανοιχτές αναγνώσεις.

 

Χρονοδιάγραμμα

 

                                                         

                                                       

                                                          Η υλοποίηση του προγράμματος άρχισε το Σεπτέμβριο του 2003 και τελείωσε τον Ιανουάριο του 2004.

 

Πλαίσιο κειμένου: α)Τα παιδιά στη βιβλιοθήκη του Βαφοπούλειου ψάχνουν και ξεφυλλίζουν διάφορα κόμικς με την υπεύθυνη του κέντρου.  β)Τα παιδιά υποδύονται  τους ήρωες  των κόμικς, Ποπάυ και Οβελίξ.
 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

Στόχοι

 

ü      Εργασία και έρευνα σε ατομική βάση.

ü      Καλλιέργεια του ομαδικού  τρόπου εργασίας

ü      Διαθεματική προσέγγιση του θέματος

ü      Η χρησιμοποίηση των κόμικς σαν ερεθίσματα για την απελευθέρωση της φαντασίας  και την εκδήλωση της δημιουργικότητας των παιδιών

ü      Η προσέγγιση και επεξεργασία ποικίλων μορφών επικοινωνιακού λόγου (αρχαία κωμωδία, διασκευές κ. ά.) μέσα από τα κόμικς.

ü     Επικοινωνιακοί στόχοι.

 

Μέθοδος

 

          Ομαδοσυνεργατική- Βιωματική-Διαθεματική

 

Μέσα-Υλικά

     

ü      Περιοδικά

ü      Βιβλία

ü      CD-ROM

ü      DVD

ü      Φωτογραφική μηχανή

ü      Υπολογιστές

ü     Υλικά ζωγραφικής

Σχεδιασμός ενεργειών-Δραστηριοτήτων

 

ü      Επεξεργασία λογοτεχνικών βιβλίων

ü      Άντληση πληροφοριών για την ιστορία των κόμικς από τη   βιβλιοθήκη και από το διαδίκτυο.

ü      Δημιουργία ιστοριών κόμικς.

ü      Απόδοση του θέματος με γραπτό τρόπο.

ü      Επίσκεψη στη βιβλιοθήκη του Βαφοπουλείου πνευματικού κέντρου Θεσσαλονίκης.

ü      Δημιουργία κόμικς μέσω  υπολογιστών.

ü      Εικαστικές δραστηριότητες.

ü      Δραστηριότητες κινητικού-θεατρικού χαρακτήρα

ü      Σύνδεση του προγράμματος με τα μαθήματα της γλώσσας, ιστορίας, μαθηματικών, φυσικής, γεωγραφίας, αγγλικών, θρησκευτικών, αισθητικής αγωγής, μουσικής

ü     Έρευνα στο σχολείο.

ü     Αξιολόγηση του προγράμματος – παρουσίαση

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                Έρευνα σε μαθητές του σχολείου                                           Τα παιδιά ζωγράφισαν στον τοίχο…

 

 

Διαθεματικές προσεγγίσεις

 

           Γλώσσα

ü      Κατανόηση γραπτού κειμένου

ü      Παραγωγή γραπτού λόγου

ü      Κατηγοριοποίηση λέξεων

ü      Προσέγγιση διαφορετικών μορφών λόγου (αρχαίο κείμενο, μεταφρασμένο κείμενο, λογοτεχνική διασκευή για παιδιά, κόμικς)

ü      Κατανόηση της διαχρονικότητας της γλώσσας

ü      Άσκηση στη σύγκριση κειμένων, εύρεση ομοιοτήτων, διαφορών ως προς τη μορφή, περιεχόμενο και γραπτή διατύπωσή τους.

ü      Σκέφτομαι και γράφω

ü      Η δημιουργία κόμικ από τα παιδιά με θέμα που επέλεξαν

 

Μαθηματικά

ü      Συγγραφή προβλημάτων και λύση από τα ίδια τα παιδιά

 

Φυσική

ü       Κυκλοφορικό σύστημα

 

Ιστορία

ü      Αριστοφάνης

 

 

Θρησκευτικά

ü      Η γέννηση του Χριστού

 

Αισθητική Αγωγή

ü      Ζωγραφιές,  Θεατρικό παιχνίδι

 

Γεωγραφία

ü              Γαλλία

 

  Αγγλικά

ü      Σχετικές δραστηριότητες