2ο Δημ.Σχολείο Σκύδρας

Τάξη Δ`

Αριθ.Μαθητών:  15

Δάσκαλος: Παπακιώσης Βασίλειος

Σχ.Σύμβουλος: Παππού Αντώνιος

Διάρκεια: Δεκέμβριος 2003 – Μάιος 2004

 

Σχέδιο εργασίας με θέμα: « Μαθαίνω για τα δάση ».

 

Μέθοδος:  Ομαδοσυνεργατική.

                   Οι μαθητές χωρίστηκαν σε τρείς ομάδες των 5 και                           

                    συνεργάστηκαν αρμονικά.

 

Εισαγωγικά:   Με αφορμή την αγάπη και το ενδιαφέρον των μαθητών

                         για το δάσος, αποφασίσαμε να πραγματοποιήσουμε ένα

                         πρόγραμμα δραστηριοτήτων βασισμένο στις ανάγκες και

                         τις ιδέες των ίδιων των παιδιών.

                         Το αποτέλεσμα που παρήγαγαν οι μαθητές παρουσιάστηκε από

                         τους ίδιους στο σχολείο μας.

Σκοποί:

 

          Η απόκτηση  περιβαλλοντικής  συνείδησης από τους  μαθητές.

         Η  ανάπτυξη  ενός κώδικα  συμπεριφοράς απέναντι  στο δάσος  που θα αφορά  όχι μόνο  την  πρόληψη  αλλά  και τη  δράση  όταν προκύπτει  κάποιο θέμα.

         Η  κατάκτηση  της  γνώσης  ότι  η σχέση  ανθρώπου -  δάσους -  περιβάλλοντος – ποιότητας ζωής, είναι μια σχέση  αλληλεξάρτησης.

 

 

Στόχοι:

          Γνωριμία με το δάσος μέσω των αισθήσεων.

         Κατανόηση της  έννοιας της φυσικής ισορροπίας.

         Ανάπτυξη δεξιοτήτων έρευνας(συνεντεύξη- παρατήρηση ) και επικοινωνίας.

         Εξοικείωση με την ομαδική εργασία( παρουσίαση – ανάληψη πρωτοβουλιών).

         Ανάπτυξη καλλιτεχνικών δεξιοτήτων( χορός – θεατρικό δρώμενο – συγγραφή ποιημάτων κ.α.).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Δραστηριότητες  -  επισκέψεις

 

                                                             

 

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

 

         ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ:  Μέτρηση ηλικίας δέντρου με μετροταινία, λύση σχετικών προβλημάτων κ.α  .

         ΓΛΩΣΣΑ: Κείμενα από το σχ. βιβλίο και  το ανθολόγιο, συγγραφή ποιήματος και παραμυθιού.

         ΜΟΥΣΙΚΗ: Η μουσικός μελοποίησε το ποίημα της τάξης μας

         ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ: Ο γυμναστής δίδαξε χορευτικά το μελοποιημένο ποίημα.

         ΑΓΓΛΙΚΑ: Η καθ. αγγλικών μετέφρασε το ποίημα και το παραμύθι που  έγραψαν  οι  μαθητές.

         Αισθ. Αγωγή: Κατασκευές σχετικές με το θέμα παρουσιάστηκαν από τους μαθητές

         ΘΕΑΤΡ.ΑΓΩΓΗ: Παρουσίαση θεατρικής παράστασης από τους μαθητές στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας.

 

Αξιολόγηση -  Παρουσίαση

 

·        Απάντήσεις σε σχετικό ερωτηματολόγιο.

·        Δημοσίευση των δραστηριοτήτων μας στη σχ. Εφημερίδα.

·        Ανάγνωση του παραμυθιού μας στις μικρές τάξεις του σχολείου.

·        Θεατρική παράσταση.

·        Αναπαραγωγή σε ηλεκτρονική μορφή ( cd-rom ) του σχεδίου εργασίας και διανομή ενός αντιγράφου σε κάθε παιδί.