Μετά τις απεργιακές κινητοποιήσεις

Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου 2006

 

Μετά την τροπή των απεργιακών κινητοποιήσεων του κλάδου μας και με τη διαφαινόμενη ομαλοποίηση της λειτουργίας των Σχολικών Μονάδων θεωρούμε χρέος και καθήκον μας να συνεχίσουμε τις επιμορφωτικές μας δραστηριότητες που είχαμε προγραμματίσει με την έναρξη της τρέχουσας Σχολικής Χρονιάς 2006-07.

Η ανάγκη προσέγγισης, κατανόησης, αφομοίωσης κι εξοικείωσής μας με:

·         Τη σκοποθεσία – στοχοθεσία των Νέων Διαθεματικών Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών

·         Τη νέα εκλογή και διάταξη της διδακτέας ύλης των επιμέρους διδακτικών αντικειμένων

·         Την οργάνωση και συγκρότηση των διδακτικών ενοτήτων και κεφαλαίων των διαφόρων μαθημάτων, όπως επιχειρείται με τα Νέα Βιβλία και Τετράδια του Μαθητή

·         Τη διδακτική μεθοδολογία της “διερευνητικής – ανακαλυπτικής” μάθησης και των διάφορων ομαδοσυνεργατικών διδακτικών τεχνικών και πρακτικών

·         Την αξιοποίηση της “Ευέλικτης Ζώνης” για το σχεδιασμό, την ανάπτυξη και ολοκλήρωση Διαθεματικών Δημιουργικών Δραστηριοτήτων με τη μέθοδο Project με απώτερο σκοπό την ενιαιοποίηση της σχολικής γνώσης, την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και την ανάπτυξη – προαγωγή του δημιουργικού πνεύματος των μαθητών

·         Το σχεδιασμό – προγραμματισμό, την οργάνωση, τη μεθόδευση, την εκτέλεση και αξιολόγηση της ωριαίας διδασκαλίας

·         Τη διαφοροποίηση της διδασκαλίας για την ικανοποίηση των εξατομικευμένων μαθησιακών αναγκών των μαθητών

·         Τη διακριτική Ψυχοπαιδαγωγική και διδακτικομεθοδολογική διαχείριση και αξιοποίηση των “κατ’ οίκον” εργασιών των μαθητών σύμφωνα με τις Φ.12/428/85241/Γ1/18-08-2003 & Φ.12/342/35602/Γ1/09-05-2005 ΥΠΕΠΘ

·         Το λοιπό σύγχρονο διδακτικό εποπτικό υλικό

επιβάλλει την επιμορφωτική δραστηριοποίησή μας για την υποστήριξη του διδακτικού έργου σας στο πλαίσιο του νέου παιδαγωγικού περιβάλλοντος που διαμόρφωσε η υλοποίηση των ΔΕΠΠΣ & ΑΠΣ και των Νέων Βιβλίων.  

     Μετά τα Ταχύρρυθμα Επιμορφωτικά Προγράμματα του α΄ 10ήμερου του Σεπτεμβρίου 2006 και τις κατά τάξεις Παιδαγωγικές Συναντήσεις μας κατά την πρώτη εβδομάδα της νέας Διδακτικής Χρονιάς που πραγματοποιήσαμε, σύμφωνα με τον προγραμματισμό της επιμορφωτικής δράσης στις περιφέρειες ευθύνης μας, και στο χρονικό διάστημα που διαμεσολάβησε από την κήρυξη των απεργιακών κινητοποιήσεων του κλάδου ως την ημέρα που ανακοινώθηκε επίσημα από τη ΔΟΕ η νέα τροπή τους, η συντριπτική πλειονότητα των εκπ/κών των περιφερειών ευθύνης μας ήδη επί πέντε περίπου εβδομάδες εφάρμοσε τα νέα ΠΣ και τα νέα Βιβλία.

Στο διάστημα αυτό επιχείρησαν και δοκίμασαν στη διδακτική πράξη τις σύγχρονες διδακτικές προτάσεις του ΠΙ και των συγγραφικών ομάδων των νέων βιβλίων. Αντιμετώπισαν και διαχειρίστηκαν τις νέες διδακτικές ιδιαιτερότητες κι επόμενο είναι να βρέθηκαν αντιμέτωποι με κάποιας μορφής και είδους σύγχρονα διδακτικά προβλήματα ή και αδιέξοδα.

     Η ανάγκη της διδακτικής λειτουργίας τους, η αγκίστρωσή τους με τη νέα διδακτική πραγματικότητα, όπως και η εμπλοκή τους στη διδακτική αξιοποίηση του νέου διδακτικού υλικού τους ήταν μια μοναδική ευκαιρία για τη διαπίστωση και διατύπωση καίριων διδακτικών παρατηρήσεων κι επισημάνσεων, καθώς και για την απόκτηση ιδιαίτερα χρήσιμων εμπειριών.

     Η ψυχοπαιδαγωγική και διδακτικομεθοδολογική σημασία των πρώιμων αυτών διδακτικών εμπειριών των εκπ/κών μας σχετικά με το νέο διδακτικό υλικό, θεωρούμε κι εκτιμούμε ότι επιβάλλεται να αξιοποιηθεί και να προσδιορίσει τη συνέχιση της επιμορφωτικής συνεργασίας μας.

     Για το λόγο αυτό τους καλέσαμε να καταγράψουν κατά διδακτικό αντικείμενο (μάθημα) κάθε Σχολικής Τάξης τις παρατηρήσεις – επισημάνσεις τους, καθώς και τις αντίστοιχες προτάσεις ή ιδέες τους. Στη συνέχεια αφού τις συγκεντρώσαμε, τις αποδελτιώσαμε και τις οργανώσαμε κατά θεματικούς άξονες.

     Οι επισημάνσεις αυτές των εκπ/κών μας αποτέλεσαν τα σημεία – θέματα  της συνεργατικής επιμορφωτικής επαναπροσέγγισής μας, κι αποτέλεσαν την προστιθέμενη αξία της δράσης μας, αφού μας εξασφάλισαν το πλεονέκτημα της ικανοποίησης συγκεκριμένων, υπαρκτών, καίριων και ρεαλιστικών διδακτικών προβλημάτων κι αναγκών των εκπ/κών μας.

     Παράλληλα, για το συντονισμό του προγραμματισμού της διδακτέας ύλης των διαφόρων κατά τάξη γνωστικών αντικειμένων των Σχολικών Μονάδων των Περιφερειών ευθύνης μας, ζητήσαμε από τους εκπ/κούς μας να μάς γνωρίσουν με ημερομηνία αναφοράς την 2 Νοεμβρίου τ.έ. το διδακτικό κεφάλαιο με την αντίστοιχη σελίδα που ήδη βρίσκονταν.

     Η συγκέντρωση και κωδικοποίηση του υλικού αυτού αποτέλεσε τη βάση στοχοθέτησης του προγραμματισμού των Παιδαγωγικών Συναντήσεών μας στη διάρκεια του διδακτικού Έτους 2006-07.