Περιφερειακη  Δ/νση  Κ. Μακεδονιασ

1η Περιφ. Δ.Ε. Ν. Πελλασ

Σχολικοσ  Συμβουλοσ:    Αντώνης  Ι. Παππού

 

2ο  Δημοτ. Σχολειο  Σκυδρασ

Ταξη:             Στ1΄

Δασκαλοσ:      Θοδωρής Παπαϊωάννου

 

 

Σχέδιο  Εργασίας: “ΤΟ  ΗΛΙΑΚΟ  ΜΑΣ  ΣΥΣΤΗΜΑ”

 

Μέρη του σχεδίου εργασίας:

 

Ø      Επιλογή θέματος με την μέθοδο της «ιδεοθύελλας»

Ø      Ορισμός στόχων του θέματος.

Ø      Οργάνωση της τάξης –χωρισμός σε ομάδες.

Ø      Σχεδιασμός δραστηριοτήτων και επισκέψεων.

Ø      Συγκέντρωση- σύνθεση υλικού και πληροφοριών.

Ø      Διερεύνηση του θέματος

Ø      Έλεγχος – ανατροφοδότηση.

Ø      Περάτωση του σχεδίου –αξιολόγηση-  παρουσίαση.

 

Στόχοι:

 

Ø      Να γνωρίσουν οι μαθητές καλύτερα τους πλανήτες και τη δομή του ηλιακού μας συστήματος.

Ø      Να κάνουν μια πρώτη προσέγγιση με τις θεωρίες για τη δημιουργία του σύμπαντος.

Ø      Να ανακαλύψουν τη μαγεία των ταξιδιών στο διάστημα και μέσα απ’ αυτή να εξασκήσουν τη φαντασία τους.

Ø      Να εργαστούν ομαδικά και να συνεργαστούν.

Ø      Να προσεγγίσουν διαθεματικά το θέμα με το οποίο διάλεξαν να ασχοληθούν

 

Δραστηριότητες-επισκέψεις.

 

Ø      Προβολή DVD του Δ. Σιμόπουλου.

Ø      Επίσκεψη στο νέο ψηφιακό πλανητάριο στην Αθήνα και στο μουσείο Γουλανδρή.

Ø      Επίσκεψη στη βιβλιοθήκη του Βαφοπούλειου ιδρύματος –δανεισμός βιβλίων.

Ø      Αναπαράσταση του ηλιακού μας συστήματος με απλά υλικά.

Ø      Επισκέψεις στην αίθουσα των υπολογιστών

Ø      Προβολή DVD του BBC με θέμα την ιστορία της ανακάλυψης του διαστήματος.

Ø     Μουσική-χορός – θεατρικό παιχνίδι.

 

Μέθοδος

ü      Ομαδοσυνεργατική –βιωματική

     

     Υλικά:

 

ü      DVD -CD Rom,

ü      ψηφιακή φωτογραφική μηχανή

ü      υπολογιστές- διαδίκτυο

ü      βιβλία – περιοδικά -υλικά κατασκευών-χρώματα.

 

          Η διαθεματική εξακτίνωση του θέματος στα μαθήματα του Α.Π. έγινε ως εξής:

 

Γλώσσα:

Ο Καραγκιόζης αστροναύτης, Ο μικρός πρίγκιπας, «Σπίτι με κήπον».( παραλλαγή του ποιήματος με τίτλο: « διάστημα με κήπον»)

Συγγραφή παραμυθιού- ποιήματος.

Μαθηματικά:

Οι αποστάσεις και τα στοιχεία των πλανητών με τη μορφή δυνάμεων. Προβλήματα με …πλανήτες.

 Ιστορία: 

Τα ονόματα των πλανητών και το δωδεκάθεο των αρχαίων Ελλήνων.

Ιστορική αναδρομή στις θεωρίες που διατυπώθηκαν για το ηλιακό μας σύστημα.

Θρησκευτικά:

Οι πλανήτες και ο ήλιος στις θρησκείες των λαών.

Φυσική και Γεωγραφία:

Διδάχτηκαν τα σχετικά κείμενα.

Τεχνικά:

 Κατασκευή του ηλιακού συστήματος με μπάλες, εφημερίδες και ξυλόκολλα, κόμικς, γελοιογραφίες.

Μουσική-Θεατρικό παιχνίδι:

Τραγούδια για τ’ αστέρια, τον ήλιο και το φεγγάρι. Φτιάχνουμε με το σώμα τους πλανήτες και το ηλιακό μας σύστημα.

Αγγλικά:

Μελέτη πληροφοριών και ονοματολογία στην Αγγλική γλώσσα. Δημιουργία ερωτηματολογίου, κόμικς με θέμα το διάστημα, επιτραπέζιο παιχνίδι, κατασκευή με οδηγίες στα Αγγλικά.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αξιολόγηση- Παρουσίαση

 

Ø      Δημιουργία σχετικού ερωτηματολογίου.

Ø       Συζήτηση -έλεγχος –επανατροφοδότηση –στόχοι που θέσαμε.

Ø      Δημοσίευση στην εφημερίδα του σχολείου.

Ø      Παρουσίαση στους συμμαθητές μας στους γονείς και σε μαθητές άλλων σχολείων.

Ø      Αντίγραφα του σχεδίου εργασίας για όλους

 

 

 

 

 

Το παραπάνω σχέδιο εργασίας πραγματοποιήθηκε από τον Οκτώβριο του 2003 έως τον Ιανουάριο του 2004. Οι μαθητές δούλεψαν με κέφι και μεράκι. Οι περισσότεροι από τους στόχους που τέθηκαν πραγματοποιήθηκαν χάρη και στη βιωματική μέθοδο που ακολουθήθηκε. Η δουλειά των παιδιών παρουσιάστηκε με ηλεκτρονική μορφή

( power point)  και δραματοποίηση από τους ίδιους τους μαθητές , στους συμμαθητές τους, στους γονείς, στους δασκάλους των Ε και ΣΤ  τάξεων της 1ης Περιφέρειας Δ.Ε. Ν. Πέλλας, καθώς και στους μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Κοπανού. Η περίληψη του σχεδίου εργασίας δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα του σχολείου «Επικοινωνία». Τέλος δημιουργήθηκε ένα έντυπο με τις κυριότερες πληροφορίες και δραστηριότητες το οποίο δόθηκε σε όλους τους μαθητές.