6ο  Δημοτ. Σχολειο  ΕΔΕΣΣΑΣ

Ταξη:         Στ2΄

Δασκαλοσ: Μητσοπουλοσ φωτησ

 

 

Σχέδιο  Εργασίας: « ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ»

 

Μέρη του σχεδίου εργασίας:

 

·        Επιλογή θέματος με την μέθοδο της «ιδεοθύελλας»

·        Ορισμός στόχων του θέματος.

·        Οργάνωση της τάξης –χωρισμός σε ομάδες.

·        Σχεδιασμός δραστηριοτήτων και επισκέψεων.

·        Συγκέντρωση- σύνθεση υλικού και πληροφοριών.

·        Διερεύνηση του θέματος

·        Έλεγχος – ανατροφοδότηση.

·        Περάτωση του σχεδίου –αξιολόγηση-  παρουσίαση.

 

Στόχοι:

 

·        Να γνωρίσουν οι μαθητές καλύτερα το διάστημα, τους πλανήτες, τη δομή του ηλιακού μας συστήματος καθώς και τους τρόπους που γίνονται τα διαστημικά ταξίδια.

·        Να κάνουν μια πρώτη προσέγγιση με τις θεωρίες για τη δημιουργία του σύμπαντος.

·        Να ανακαλύψουν τη μαγεία των ταξιδιών στο διάστημα και μέσα απ’ αυτή να εξασκήσουν τη φαντασία τους.

·        Να εργαστούν ομαδικά και να συνεργαστούν.

·        Να προσεγγίσουν διαθεματικά το θέμα με το οποίο διάλεξαν να ασχοληθούν

 

Δραστηριότητες-επισκέψεις.

 

·        Προβολή DVD κινηματογραφικές ταινίες με σχετικά θέματα( Σταρ τρεκ, ο πόλεμος των άστρων, Πολίτικη κουζίνα κ.λ.π.).

·        Επίσκεψη στο  πλανητάριο στην Θεσσαλονίκη .

·        Επίσκεψη στη βιβλιοθήκη του σχολείου μας–δανεισμός βιβλίων.

·        Αναπαράσταση του ηλιακού μας συστήματος με απλά υλικά.

·        Επισκέψεις στην αίθουσα των υπολογιστών

·        Προβολή DVD  με θέμα την ιστορία της ανακάλυψης του διαστήματος.

·        Μουσική ( Ψάξαμε βρήκαμε και γράψαμε ένα CD με ελληνικά τραγούδια που έχουν θέμα τα άστρα .)

 

Μέθοδος

1.       Ομαδοσυνεργατική –βιωματική

     

   Υλικά:

 

·        DVD -CD Rom,

·        ψηφιακή φωτογραφική μηχανή

·        υπολογιστές- διαδίκτυο

·        βιβλία – περιοδικά -υλικά κατασκευών-χρώματα.

 

        Η διαθεματική εξακτίνωση του θέματος στα μαθήματα του Α.Π. έγινε ως εξής:

 

Γλώσσα:

Ο Καραγκιόζης αστροναύτης, Ο μικρός πρίγκιπας, κτλ.

 

Μαθηματικά:

Προβλήματα με τις αποστάσεις των πλανητών καθώς και υπολογισμού του χρόνου των διαστημοπλοίων, κτλ.

Ιστορία: 

Τα ονόματα των πλανητών και το δωδεκάθεο των αρχαίων Ελλήνων.

Ιστορική αναδρομή στις θεωρίες που διατυπώθηκαν για το ηλιακό μας σύστημα.

Θρησκευτικά:

Οι πλανήτες και ο ήλιος στις θρησκείες των λαών.

Φυσική και Γεωγραφία:

Διδάχτηκαν τα σχετικά κείμενα.

Τεχνικά:

 Ζωγραφιές με θέμα το διάστημα.

Μουσική:

Τραγούδια για τ’ αστέρια, τον ήλιο και το φεγγάρι. Δημιουργία CD.

 

 

Αξιολόγηση- Παρουσίαση

 

· Δημιουργία σχετικού ερωτηματολογίου.

·  Συζήτηση -έλεγχος –επανατροφοδότηση –στόχοι που θέσαμε.

· Παρουσίαση στους συμμαθητές μας στους γονείς και σε μαθητές άλλων σχολείων.

· Αντίγραφα του σχεδίου εργασίας για όλους

 

 

 

Το παραπάνω σχέδιο εργασίας πραγματοποιήθηκε από τον Οκτώβριο του 2005 έως τον Μάη του 2006. Οι μαθητές δούλεψαν με κέφι και μεράκι. Οι περισσότεροι από τους στόχους που τέθηκαν πραγματοποιήθηκαν χάρη και στη βιωματική μέθοδο που ακολουθήθηκε. Η δουλειά των παιδιών παρουσιάστηκε με ηλεκτρονική μορφή ( power point)  και δραματοποίηση από τους ίδιους τους μαθητές , στους μαθητές των άλλων τάξεων του σχολείου μας, στους γονείς τους,  στους δασκάλους του σχολείου μας καθώς και σε όποιον άλλον μας τίμησε με την παρουσία του στη  αίθουσα « Μέγας Αλέξανδρος». Δημοσιεύτηκε στην ηλεκτρονική εφημερίδα του σχολείου μας. Τέλος δημιουργήθηκε ένα  CD με τις κυριότερες πληροφορίες και δραστηριότητες το οποίο δόθηκε σε όλους τους μαθητές.